Teddy Remus Lupin

- Jag säger inget om vem det är, med tanke på alla som inte läst Harry Potter 7

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=672833 Ni känner inte igen oss men det är faktiskt jag och malin som sitter där på bilden helt mörka ;)

okej, så på torsdag åker jag till azorerna .. min egen lilla paradisö ^^ kommer tillbaka den 2/7, så ni får hålla er tills dess! är ej säker på om det här blir sista inlägget innan men tror det eftersom jag inte ens har börjat packa än! det är såå olikt mig! men iaf .. jag vet att ni vill att jag ska ha det asbra så ni behöverinte skriva om det om ni inte vill ;)

150 sidor kvar

Harry Potter and the Deathly Hallows

15 timmar tog det .. sen blev den min. Jag ska börja med att säga att jag är besatt av Harry Potter, är typ mer besatt av Harry Potter än Pirates .. men bara nästan. Den 21/7 skulle Harry Potter and the Deathly Hallows släppas, den sjunde och sista boken i serien om Harry Potter. Jag och Malin hade länge pratat om att köa till boken men det blev inte bestämt förrens Kira sa att hon och Viktor skulle köa och frågade Malin. Det blev snabbt bestämt att vi skulle träffas klockan 11 den 20/7 på Gamla Stans tunnelbanestation. Nästa problem var vad vi skulle klä ut oss till. Malin kom till slut fram till den briljanta idén att vi skulle klä ut oss till dödsätare vilket jag tyckte var skitbra! Så vi började planera hur vi skulle göra. Runt 19 den 19/7 kom malin hem till mig med alla grejjer så att vi kunde fixa våra kläder. Hon hade dock tagit med sig en trasig häftapparat och efter många om och men så gick vi ner till Johanna för att helt enkelt låna en häftapparat av henne. Det gick bra, men vi fick blickar som avslöjade att både hon och Isabell tyckte att vi var dumma i huvudet .. konstigt. Vi kunde iaf till slut, med stor hjälp av häftapparaten, göra klart våra masker och börja med pannkakorna som vi skulle ha med oss som matsäck. Det blev jäääävligt goda pannkakor ska jag be att få tala om. Dom bästa jag ätit! Vi kom till slut i säng vid 1 och sov till klockan 08.30 dagen därpå. Vi gick upp och åt frukost, packade våra väskor och började med våran sminkning. Vi hade räknat ut att vi inte kunde ha våra masker på oss hela tiden eftersom vi inte såg så bra i dom och eftersom vi ville se speciella ut hela tiden så tänkte vi att vi sminkar oss vita i hela ansiktet och sen jättesvart runt ögonen så skulle vi vara utklädda till max hela tiden liksom. Vi liknande tvättbjörnar ganska mycket men det var bra ändå! Väl på tåget kom vi fram till att vi skulle föreställa Crabbe Sr. och Goyle Sr. Framför oss satt det en tant som gav oss menande blickar som sa: "Stackars barn.." men vi var glada ändå! Vi mötte som planerat Kira och Viktor på stationen, Kira var utklädd till Ginny och Viktor till Krum. Otroligt heta var vi! Vi hamnade faktiskt ganska långt fram, hade typ bara 30 pers framför oss! Vi var tvugna att passa Viktor för jag vet inte hur många tjejer som kom fram och stötte på honom, det var faktiskt ganska roligt :D det mest komiska var att han fick skriva sin autograf i en tjejs bok ... helt sjukt egentligen! jag skulle aldrig låta någon kladda i min bok!
Timmarna gick snabbt förbi med förbipasserande turister (framförallt japaner) som filmade och tog kort! Lätt man är känd i Japan nu asså. Men även massa svenskar som undrade varför vi satt där och såg ut som vi gjorde. Klockan 01.01 släpptes boken och vi kom ut ur bokhandeln 50 minuter senare ungefär. Mycket snabbare än vi hade trott att vi skulle göra. Jag ångrar otroligt mycket att jag inte köat till dom andra böckerna, det var så fruktansvärt roligt att vara där! Atmosfären var helt underbar! Och nu finns det inga böcker kvar .. det är slut med den här boken. Jag har inte läst så mycket än, tar det lite lugnt eftersom det är sista boken men jag kommer ändå inte kunna hålla mig från att sträckläsa från nu, men iaf, jag har redan fyllts med så många olika känslor att det är sjukt, extrem glädje, irriterad, otroligt sorgsen (gråtit), arg, fundersam och kluven. Men det ska nog gå bra, jag måste dock hålla mig alldeles asmkt för att inte läsa sista meningen. Men det ska nog gå bra!
Nu ska jag fortsätta att läsa, jag ska försöka att blogga emellanåt, vet att jag inte gjort det på länge innan det här inlägget!

Enjoy!

Turkiet 2007

Ojojoj vilken vecka, den bästa semestern i mitt liv måste jag säga! Även nog den bästa veckan i mitt liv .. Herregud.
jag ska ta er igenom veckan dag för dag så mycket som jag kommer ihåg.

Söndag 1/7:
Uppstigning klockan 08.00 för att packa det sista och äta en stadig frukost! möter Johannis, Marinis, Vicke och Susanne vid eklidskorsningen runt halv 12 för att ta tåget mot stan som går 11.57! Vi kommer på tåget och i Huddinge hoppar Eivor och Helena på och vi åker in mot centralen. Väl där så går vi först till Pressbyrån för att köpa godis att ha på resan och sen går vi ner till Arlanda Express för att åka ut till Arlanda. Det gick fett snabbt, tog typ bara 20 minuter vilket var skönt! På Arlanda åt vi lunch och kollade lite i tax freen innan det var dags att gå på planet. Jag, Marinis och Johannis fick sitta tillsammans och jag fick fönsterplatsen, YES! haha. Johanna fick rädda Vicke från att vara en alltför stor toffel, så han fick iaf sitta på andra sidan gången bredvid Marinis. Flygresan gick bra och Björn (norsk turk) hämtade oss på flygplatsen. På väg till hotellet så blev vi stoppade av polisen som lös genom rutorna med ficklampa, jag och Johanna blev lite smått scared! det visade sig att det var glapp i en av framlyktorna och stackarn som körde fick böta för det. Men vi var snart på väg igen. Vi kom fram till Side och Truva runt 22/23 på kvällen, turkisk tid. Vi bar upp väskorna på rummet (både högst upp utan hiss, jobbigt!) och sen gick vi ner till restaurangen för att äta en sen middag. Vi beställde mat och sen gick jag, johanna och marinis och badade i havet. Fan va skönt det var! Efter ett snabbt dopp så går vi upp för att äta mat. Ramasan (kypare) säger: "you are crazy, you came today, you swim today!" Efter maten går vi upp på rummet och somnar snabbt!

Måndag 2/7:
Första dagen på stranden och det är riktigt varmt! Vi pressar, badar och spelar kort på Truva. På eftermiddagen gick vi in till Side för att kolla i affärer och ta en drink, drinken som vi tog hette typ Bacardi Apple eller något liknande och var så sjuuukt stark. Vi 3 tjejer som tog den hällde i ett par glas vatten och sen gick det bra att dricka ;). Vi gick förbi Henkes Turkiska Ullared och Henke blev jätteglad över att se Hannis ;) vi lyckades också med att få oss utkörda ur en butik men dom var fan dumma i huvet. På kvällen äter vi åter igen middag och kyparna börjar driva lite med oss. Vi dansade turkdans på kvällen och efter ett tag så ska man dansa själv i mitten när alla står i en ring runt en om man får näsduken. Det är Ali som dansar först med näsduken och så fort jag ser att det är han så vet jag att han kommer ge den till mig, och det gör han också. Jag studsade runt därinne ett tag, det var inte alls så farligt som Johanna hade skrämt i mig. Kan dock säga att det vara bara jag och Marina som vågade ta näsduken på hela resan ;). Efter middagen går vi upp på rummet och spelar kort och chillar litegranna.

Tisdag 3/7:
Jag har för mig att det var idag som vi var på Hamam. Det var så sjuuuukt skönt, fast det var dock mindre skönt när dom skrubbade en under fötterna, jeflar vare kittlades! Man kände sig fräsch efteråt fastän alla oljor, fast dom badade man av sig i havet. Idag bestämde vi oss för att åka däck och lite sånna saker, Johanna hade bränt sig så det hade ändå inte varit så bra för henne att vara så mkt i solen! Först åkte Vicke jetski ett tag och sen skulle vi 3 tjejer åka däck efter motorbåt. Åh fy faaan va roligt det var. Det var aaasmkt vågor så vi flög som fan, vissa gånger vare dock mindre roligt. Jag och Johanna satt på kanterna och Marina i mitten och vid ett tillfälle flög jag så högt upp att Johanna såg mig. Och vid ett annat tillfälle höll Marina på att flyga över Johanna. Men annars klarade vi oss bra och jag tror aldrig att vi slutade skratta på hela färden. Efter detta åkte vi ut på en större båt för då skulle Johanna och Marina åka Parasailing. Det är när man åker efter båten i en jättestor fallskärm, lite svårt att förklara men man är typ en 100 meter upp i luften. Jag och Vicke åkte med i båten och tog kort på dom! När vi kom tillbaka till stranden så kollar vi på fotona som fotografen tog från båten när vi åkte däck och dom åkte parasailing. Vi bestämde oss för att köpa 4 foton men det slutade med att vi fick 5 för samma pris som 4 så det var bra ändå :) Efter en hel dag på stranden tar vi ett dopp i poolen och går sedan upp till rummet. Det vi inte tänkte på var att bollen låg kvar vid poolen och nästa dag var den borta så vi var tvungna att köpa en ny :( fast den bollen vi köpte då var bättre :D Vi åt middag som vanligt på kvällen, snackade med kyparna och chillade.

Onsdag 4/7:
Tredje dagen och solar som aldrig förr, haha. Marina lär oss att spela ett spel som hon kallade för 5-boll vilket var riktigt roligt. Jag var i final väldigt ofta må jag säga ;). Det var ganska många turkar som ville vara med oss men vi dissade dom som fan :P vi ville inte alls ha med dom! Innan lunch gick vi upp och spelade kort på Truva, hovmästaren försökte förstå sig på vad vi spelade men det gick inte så bra. Han hakade istället upp sig på mitt namn och gick runt, så fort han såg mig, hela veckan och sa: Idaaaaaaaaaaa. Humor. Vi solade resten av dagen och till sist märker vi att jag, Marina och Johanna skakar i samma arm (vänsterarmen) och kommer snabbt fram till att vi måste ha hållt fast oss jävligt hårt i däcket för vi hade dessutom ont på samma ställe i armen och i nacken. Vi bestämmer oss för att på kvällen gå till Oxyd och dansa. Dom som gick var jag, Johanna, Marina och Helena. Efter middagen ringde en av kyparna (vem vet jag inte) en taxi och vi åkte till Oxyd. Det var ett skitfint ställe med poolområde och ett asstort dansgolv. Det var dock väldigt dålig musik och inte så värst mycket folk men vi hade kul ändå. Det var först en turk som blev helt besatt av Marina, vars kompisar kom fram och tog kort på dom och grejjer, helt sjukt. När hon sen visar ringen för honom och säger "I have a boyfriend" så ger han sig ändå inte. Till slut kom det fram en vakt som hade sett att Marina försökte knuffa honom ifrån sig och sa till honom så han gav sig iaf till slut. Sen var det en kille som skulle dansa mellan mig och Johanna, vi fattade inte alls vad han höll på med. Helt sjukt. Sen fick Marina ännu en kille på sig men när hon sa att hon hade pojkvän så sa han att det var lugnt, han ville bara dansa så han var schysst. Fast till sist blev han också för mycket och då åkte vi helt enkelt hem. Klockan var ändå runt halv 3 så vi kände oss lite trötta.

Torsdag 5/7:
Den här dagen var en totalt skrattardag. Hela skiten börjar med att vi står i vattnet och spelar 5-boll då en turk som simmar under vattnet simmar rakt in i Helena som skriker ashögt. Det var så sjukt jävla roligt och alla som var runt oss i vattnet hade otroligt roligt åt det. Efter en heldag på stranden så går vi upp och sover ett tag för att sedan gå ner och spela kort på Truva i väntan på att äta middag. Då började vi skratta åt ännu mer saker, vad minns jag inte ens men det var helt sjukt. Men på kvällen blev det ännu mer sjukt. Alla var aströtta och sa dom mest konstiga saker. Vicke har suttit och kollat ut på mot havet och sett väldigt fundersam ut i typ 10 minuter och till sist säger han "Äre bara jag, eller äre becksvart därute?!" Alla börjar asgarva åt honom och tycker att han är typ allmänt dum i huvet. Senare på kvällen så fick vi säkerhetsnålar med ögon och så ett djur under. Jag säger att jag fick en delfin, Johanna säger att hon fick en örn och Viktor utbrister "Jag fick Peppe Eng". Ojojoj, herregud. När det blev turkdans höll jag på att somna vid bordet så jag kände inte direkt för att dansa. Men Ali såg att jag satt kvar och sprang och drog upp mig så jag fick vara med ändå :P Efter det gick vi upp på hotellet och satte oss ute i korridoren för att spela kort. Efter en ganska kort stund var det bara jag, Marina och Viktor kvar därute och Johanna och Marina har kommit på tanken att släppa ner en vattenflaska fylld med vatten när på ett tak nedanför och se om flaskan går sönder. Det satt en kille på hotellet mittemot så vi kunde inte göra det men tillslut tog vi mod till och släppte flaskan. Så fort vi släppte dök vi ner bakom staketet elr va fan man ska kalla det och asgarvade. Kan ju meddela att flaskan faktiskt gick sönder. Efter detta gick vi och lade oss.

Fredag 6/7:
Idag tog vi en båttur och åkte runt till olika småöar i havet och badade och solade. Det var jättemysigt och på vägen tillbaka till Side så fick vi se delfiner :D Det var ascoolt och dom var mycket större i verkligheten än vad man kunde tro! Vi följde efter dom ett bra tag men sen åkte vi vidare till hamnen, när vi var nästan framme fick vi även syn på en jättesköldpadda. Snacka tur vi har! Vi bestämde oss för att gå tillbaka till Truva och kolla i affärer på vägen. Jag hittade en ytterst fin t-shirt som jag köpte ^^. På kvällen åt vi middag, dansade, drev med kyparna och chillade med kortspel på rummet.

Lördag 7/7:
Idag pressade vi som faaaen på stranden! Inget fjolleri var accepterat! Fast det slutade ändå med att vi spelade ganska mycket kort uppe på Truva. Det var liksom lite roligare. Vi gick upp och sov lite efter en hel dag och gick sedan ner och spelade kort innan middagen. Då kommer vi på idén att vi ska gå på Lighthouse, det är sista kvällen och det var gratis inträde så det skulle ju vara askul! Detta utlöste dock ett väldigt stort bråk så jag och Marina stannar kvar nere på Truva medan de andra går upp på hotellet och pratar. Då kommer Ramasan fram till oss och frågar om vi ska med till Lighthouse, det skulle vara en asstor fest och han kunde ringa DJ:n och reservera platser till oss. Vi sa att vi inte riktigt visste men han skulle sitta på Truva till ett och vänta på oss om vi ville följa med. Vi går upp till hotellet och spelar kort med Vicke och tillslut kommer Johanna in. Vi berättar för henne vad Ramasan sa och hon blir astaggad och går för att övertala sin mamma. Klockan är då snart 1. Susanne säger ja om vi är hemma vid halv 3 och jag och Marina springer ner till Ramasan och säger att vi ska följa med iaf. Han verkar tycka att vi är lite strange men säger att vi gärna får följa med och att Ismail också ska följa med. Vi kommer tillslut iväg till Lighthouse och väl där hade vi väldigt roligt. Det var dålig musik men annars vare bra. Det roligaste var att Ramasan och Ismail tog asbra hand om oss där. Så fort det kom en kille alltför nära så röva Ramasan ut om från vår ring .. det var så sjukt roligt att se för han var så liten. Han kan bara ha varit typ 1.60 m för till och med Johanna var längre än honom ;) Vid 2.20 säger vi att vi tyvärr måste gå och då säger dom att dom följer med, det var ändå ingen bra musik och inga tjejer :P Vi gick längs stranden tillbaka och köpte vatten. Det var då kriget startade. Ramasan hällde vatten på mig vilket gjorde mig lite pissed så jag ska hälla tillbaka han får lite på sig men han duckar så jag skvätter ner Vicke istället. Väl vid stranden så tar Ramasan tag i Johanna, drar henne ut i havet och gör värsta brottargreppet på henne så hon blir dränkt. Efter det bär han upp mig ut i vattnet och kastar i mig så jag dränks. När jag kom upp ur vattnet frågar jag Marina om hon vill ha en kram, hon börjar kuta som en gris och jag springer efter :P Jag får tillslut tag på henne och med gemensamma krafter får vi ut även henne i vattnet och dränker henne. Så när vi kom tillbaka till hotellet såg vi alla 3 ut som dränkta katter. Vi stannade uppe och spelade kort till typ 4.30 och efter det somnade vi snabbt.

Söndag 8/7:
Sista dagen och alla är lite ledsna för vi ville inte alls åka hem. Vi packar väskorna och går sedan ner till stranden för att pressa sista. Det var dock en skogsbrand i närheten så det var väldigt mycket rök i himlen som skymde solen, men lite sol fick vi på oss! Vi hade nu gått och funderat ut en hämnd. Vi skulle dränka Ali, som hade hällt vatten på oss på middagen, och Ramasan. Ali var nere på stranden hela dagen så han var lättast. Vi hade fyllt 3 vattenflaskor som vi snabbt dränkte honom i. Alla som låg och solade skrattade och hejjade på oss :P Ali hämnades genom att knuffa ut mig och Johanna i vattnet och dränka oss. Det gjorde dock inget den här gången för nu hade vi ju badkläder på oss. Ali hittade en sjöstjärna på stranden som han gav till mig vilket jag tyckte var mycket vänligt av han. Den gick dock sönder i väskan, blev ytterst besviken!  När vi hade ätit lunch bestämde sig Mehmet för att hoppa upp på taket på restaurangen och dansa, det var så jävla roligt och fick ascoola bilder där man verkligen ser att han dansar! Vi gick och frågade hovmästarn vid lunchen när vi skulle kunna hälla vatten på Ramasan och han hade rast vid 17 så då kunde vi göra det. Så vi gick upp till rummet, duschade och bytte om. Sen tog vi ner väskorna och fyllde vattenflaskorna igen. När klockan var 17 så gick Marina fram till Ramasan och frågade om han hade rast vilket han hade. Hon frågade om han kunde följa med henne för hon skulle visa en sak. Den lättlurade jävlen följer såklart med henne till där stranden börjar. Då smyger jag och Johanna upp bakom honom och tömmer 2 stora vattenflaskor över huvudet på han. Och helvete vad sur han blev :D han gick runt och kastade onda blickar på oss när vi satt och åt och sa att han skulle hämnas. Tillslut så kom Emre (tror jag att han hette) med slangen och skulle tvätta golvet. Ramasan kollar först på slangen och sen på oss och alla som satt vid bordet blev en aning rädda! Men han gjorde ingenting. Det var hovmästarn som skvätte ner Marina litegranna men annars kom det ingen hämnd. I väntan på minibussen som skulle ta oss till flygplatsen så spelade vi lite fotboll inne på restaurangen med hovmästarn. På hur många restauranger får man göra det liksom :P När vi gjorde det skrev Ali mitt och hans namn på ett av våra beachtennisracket och ritade ett öga som grät. Jag tog med mig det hem för det var så fint! Till sist kom iaf bussen och både jag, johanna och marina höll nästan på att börja gråta när vi sa hej då till alla. När vi satt i bussen såg Ali helt deprimerad ut, visserligen var han ganska ledsen hela veckan men man hade inte direkt märkt det förrens nu. Nu såg han asledsen ut för att vi skulle åka, och han var inte den enda! Det blev en mycket ledsam resa hem till Sverige igen.

Citat:

"Herreguuuud" "ojojoj" "Idaaaaaa, hur mur duuu?!" - Hovmästarns standardrepliker
"Nejäää" - Alis standardreplik, han sare askul. Jag och Marina gick runt och härma han hela tiden
"Äre bara jag eller är det becksvart därute?!" - Vicke
"Jag fick Peppe Eng" - Vicke
"Men fönstret måste vara öppet, vill inte ni veta om ni störtar?!" - Johannis
"They say I look like Ferlando Bandidos" - Ramasan, han menar att han är lik Orlando Bloom
"She is very shy, ojojoj" - Ismail om Johanna

Tack för en alldeles underbar vecka<3 vi ska så åka ner nästa sommar och jobba!